Umut YEŞİLYAYLA, sadecesaglikturizmi@gmail.com
Bu blogu okuyan herkes bugün herhangi bir sosyal medya platformunda en az 2 saat vakit geçirmiştir. Ortalama 1 saatte karşımıza 100’e yakın reklam çıkıyor. Şimdi size soruyorum:
- Görmüş olduğunuz 200’e yakın reklamdan şu an kaçını hatırlıyorsunuz?
- Hmm, cevap: SIFIR.
Hadi reklam neyse diyelim, 200 reklam görmek için ortalama 400-500 arası gönderi görmeniz gerekir. Yakınlarınız dâhil, kaçını hatırlıyorsunuz?
2025 yılında artık bir şeylerin değiştiğini kabul etmemiz gerekiyor. Günümüzde çok fazla iletişime maruz kalıyoruz. Yolda gördüğümüz banner’lar, sosyal medya, arkadaş çevremiz, mağazalar… Sayısız iletişim…
Zihnimiz maalesef bu kadar iletişime verdiği tek tepki: ALGILAMAMAK.
İletişimle birlikte ürün özellikleri, rekabet, reklam… Hepsi artık zihnimiz için çok fazla. Meraklısı değilsek iPhone 12 ile en son çıkan iPhone 17 arasındaki tek fark kamera bize göre. Yeni çıkan özellikleri bile çoğumuz artık bilmiyor.
Böyle bir iletişim çağında sağlık turizmi markaları hastaları düşünmüyor. Sanıyoruz ki reklamımızda logomuz büyük olursa hasta bizi hatırlayacak, sanıyoruz ki rengimiz mavi olursa hasta bizi hatırlayacak…
Hayır, kimse sizi hatırlamayacak. Artık her şey değişti. REKABET var.
Tüm bunlara rağmen rekabeti yenmek istiyorsanız güzel bir haberim var. Bunu yapmanın basit bir formülü var ama hiç kolay değil.
Hastalar neden sizin kliniğinizi seçsin?
Başarıdan, kârlılıktan bahsetmek istiyorsanız işinizi gücünüzü bırakın bu soruya cevap verin. Ama öyle keskin ve net bir cevap verin ki duyan kişi aklına kazısın, kulağına küpe yapsın. Influencer’mış, dijital pazarlamaymış, ofis açmalarmış, hasta ile bağ kurmakmış… Bunlar sizin işiniz değil. Bunları yapanı bulursunuz, paranızı almak isteyen çok kişi var, sabırlı olun. Önce hastaların aklına kazıyacağı bir şey bulalım. Sonra herkesin işi kolaylaşacak.
Yoksa kimse “Türkiye’de tüm klinikler kötü, yeni bir klinik çıksa da daha iyi bir tedavi sunsa” diye düşünmüyor. Herkes gideceği kliniği zaten ilk günden karar veriyor.
Hasta neden sizin kliniğinizi seçsin?
Hadi işinizi kolaylaştırayım, bu sorunun cevabına giden 3 basit ama zor soru daha var:
- Neleri iyi yapıyorsunuz? (Herkes yapabilir ama sizin severek ve keyif aldığınız şey ne?)
- Neyi daha iyi yapıyorsunuz? (Herkesin yapıp sizin daha iyi yaptığınızı düşündüğünüz şey ne?)
- Neyi tek siz yapıyorsunuz? (Tek sizin yaptığınız şey ne? Vazgeçtikleriniz, irade gösterdikleriniz ve cüretkâr olacağınız konu ne?)
Size kolay gelsin 🙂