Sağlık Turizminde Benzersiz Hasta Yolculuğu

Fuat YALMAN, fuatyalman@duzce.edu.tr

Sağlık kurumlarında verilen hizmetlerin büyük bir kısmı acil ve ertelenemez özellikte olup, hizmet alma talebinin geri çevrilmesi bilimsel, hukuksal ve etik açıdan olanaklı değildir. Sağlık kurumlarında gerçekleştirilen etkinlikler insan hayatı ile ilgili olduğundan tanı ve tedavi sürecinde yapılan hatanın daha sonra düzeltilmesi mümkün değildir. Bu yönüyle “işi ilk seferde ve doğru şekilde gerçekleştirme” kalite ilkesi sağlık kurumlarında benimsenmiş durumdadır.

Süreç ürüne/hizmete değer katan bir dönüşümü ifade etmektedir. Hasta odaklı, hasta hizmetlerine duyarlı, kalite ve performansı hedefine koymuş, dinamik kuruluşlar süreçlerini her daim gözden geçirerek, yatay bir yapıyla kusursuz hizmete odaklanmışlardır. Sağlık turizmi işletmeleri için başarılı bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmanın ilk adımı, doğru hedef kitleyi belirlemektir. Hedef kitleniz, sağlık turizmi hizmetlerinizden yararlanmaya en uygun ve ilgilenen potansiyel müşterilerinizdir. Hedef kitle, satış ve pazarlama çabalarınızın boşa gitmemesi için hangi tarafa yani nereye odaklanacağınızı belirleyen ve sizin sektörünüze en uygun kişileri içinde barındıran bir çemberdir.

Hedef kitle analizi, sağlık turizmi işletmeleri için düşük bütçelerle büyük etki sağlamanın temel adımlarından biridir. Doğru hedef kitlenin belirlenmesi, reklamın sadece belirli bir kitleye ulaşmasını değil, aynı zamanda bu kitle üzerinde etkili bir şekilde izlenim bırakmasını sağlar. Hedef kitle analizi, maliyeti düşürürken etkiyi artırmak için reklam stratejilerini şekillendirmede kilit bir rol oynar. Bu analiz, sınırlı kaynaklarla en uygun müşterilere ulaşmayı sağlar ve reklam bütçesinin maksimum potansiyeli ortaya çıkarmasına yardımcı olur.

Kişiyi bulmadan, sağlık turizmi sektöründe yer alan bir kuruluş olarak sağlayacağınız faydaları ön plana çıkarın. Aslında sizin elinizde nasıl hizmetler var ve siz bunların ne kadarını ön plana çıkarmak istiyorsunuz. Tüketicilerin/müşterilerin neye ihtiyacı olduğundan çok sizin ne verebileceğinizi hesaplayarak hedef kitle oluşturmaya başlamanız gerekmektedir. Bu anlamda hedef kitle, sizin verdiğiniz hizmetlerden kimlerin yararlanabileceğini belirlediğiniz zaman, kendiliğinden organik olarak daralacaktır.

Hali hazırda eğer var olan bir müşteri kitleniz var ise onların ortak olan özelliklerini bularak daha detaylı bir hedef kitle oluşturabilirsiniz. Birçok işletmenin yaptığı en büyük hatalardan biri, mevcut müşterilerine/hastalarına odaklanmadan, yeni müşteri/hasta arayışlarına giriyor olmalarıdır. Eğer siz mevcut müşterilerinizin/hastalarınızın detaylı profillerini çıkarıp, tümünün ortak noktasını bulabiliyorsanız, onlara benzer yeni müşterileri/hastaları bulabilmeniz çok daha kolay olacaktır. Rakiplerinizin kimlerle iletişim kurduğu, hangi sosyal medya platformlarını daha çok kullandığını, onların paylaşımlarına kimlerin yorum ve beğeni yaptığını gözlemleyerek, rakiplerinizin var olan müşteri profillerini kolayca çıkarabilirsiniz.

Diğer Yazılar

Yazıyı Paylaş: