Sağlık Turizminde Sosyal Medya Yönetimi

Damla AZTEKİN, aztekindamla@gmail.com

Sağlık sektörü için bütün dünyada söz konusu olan kısıtlamaların bir kısmı ülkemizde de geçerlidir. Bu kısıtlamalar, zaman zaman pazarlama çalışmalarını sekteye uğratabilmektedir. Bu nedenle hastaneler ve klinikler, sağlık turizmi için farklı pazarlama stratejilerinden yararlanma yolunu tercih etmektedir. Ama sağlık turizmi sosyal medya yönetimi nasıl olmalıdır?

Söz konusu bu kısıtlamalara rağmen pazarlama faaliyetleri çok başarılı bir şekilde sürdürülebilmektedir. Sosyal medyada içerik üreterek kendini gösterme stratejisi, hastaneler ve klinikler için en etkili pazarlama stratejilerinin başında gelmektedir. Yine de söz konusu paylaşımların temelinde yurt dışından ülkemize gelecek kişiler varsa sağlık turizminin Türkiye Sağlık Bakanlığı tarafından nasıl düzenlendiğini bilmek ve paylaşım yaparken bir miktar daha hassas davranmak gerekir.

Bu yazımızda, Sağlık Bakanlığı’nın sağlık turizmi yetkisi olan firmalara ne tür imtiyazlar tanıdığından ve sağlık turizminde sosyal medyanın nasıl kullanılması gerektiğinden bahsedeceğiz.

Önce Sağlık Turizmi Yetki Belgesi Alınmalı

Sağlık turizmi için sosyal medyada pazarlama faaliyetlerine başlanmadan önce sağlık turizmi yetki belgesi alınmalıdır. Bu belgeye sahip olmayan kişiler sağlık turizmi alanında yasal olarak faaliyet yürütemezler. Belge için gerekli şartları taşıyan kişiler ilgili müdürlüğe başvuru yapabilirler.

Ancak bu belgeyi almanın birçok şarta bağlandığını hatırlatmamız gerekir. Sağlık turizmi yetki belgesi almak isteyen firmalar bu şartların tamamını yerine getirmediği takdirde yetki belgesini alamamakta ve sağlık turizmi faaliyetlerini yasal olarak yürütememektedir.

Sağlık Turizmi Sosyal Medya Yönetimi Şeffaf Olmalı

Sağlık turizmi yetki belgesi alan firmalara Sağlık Bakanlığı tarafından çeşitli imtiyazlar tanınsa da bu firmaların dikkat etmesi gereken birçok nokta bulunuyor. Yurt dışından gelecek olan hastaya şeffaf davranmak, en önemli noktalardan bir tanesi.

Sağlık turizmi yapan firma, yurt dışından Türkiye’ye seyahat edecek potansiyel hastasını açık bir şekilde bilgilendirdiği bir internet sayfası tasarlamalı. Bu internet sayfasında tedaviyi gerçekleştirecek doktorun adı ve bilgileri, hastanın konaklayacağı otelin adı ve adresi ile bütün transfer yöntemleri açık bir şekilde yer almalı.

Aksi halde sağlık turizmi yapan firma birçok sorun ve yaptırımla karşı karşıya kalabilir.

Before/After Paylaşımları

Sağlık turizmi alanında en çok merak edilen konulardan bir tanesi de before/after paylaşımlarının yasal olup olmadığıdır. Sağlık Bakanlığı tarafından sağlık turizmi yetki belgesi alan firmalara birçok imtiyaz tanınır. Bu imtiyazlardan bir tanesi de before/after paylaşımlarıdır. Yetki belgesi olan firmalar bu paylaşımları yasal olarak yapabilirler. Ancak yetki belgesi olmayan işletmelerin sağlık turizmi alanında faaliyet göstermesi ve bu tür paylaşımlar yapması yasal değildir.

Seslendirme Yapılmış/Altyazılı Video İçeriklerle Sosyal Medya Hesaplarınızı Destekleyin

Video içerik, diğer içerik türlerine göre her zaman daha samimi ve faydalı içerik türüdür. Sosyal medya hesaplarınızda yapacağınız yabancı dildeki paylaşımlardan daha etkili olan bir diğer yöntem, Türkçe video içeriklerinizi yabancı dildeki seslendirmeyle birlikte servis etmeniz olacaktır. Bu sayede potansiyel hastalarınız sizinle ilk teması video içerikler yoluyla kurmuş olurlar.

Eğer içeriklerinizin tamamını yabancı dilde seslendirme ve tekrar montajlama imkanınız bulunmuyorsa, içeriklerinizin bir kısmını seslendirip kalan videolara altyazı ekleme seçeneğini değerlendirebilirsiniz.

Diğer Yazılar

Yazıyı Paylaş: